“RackPeople går den ekstra mil for os.”
Det er klart at en virksomhed, der forvalter pensionsmidler, som folk har sparet op til i årtier, skal have fuldstændigt styr på IT-sikkerheden og absolut minimal nedetid på vores hverdags-IT: Arbejdsstationer, kontorsetup og Microsoft 365 generelt.
Sådan er det også for pensionsselskabet Norli – derfor har de abonnementsløsningen ”HIT” fra RackPeople.
RackPeople sørger for at alt spiller i det daglige
Som HIT-kunde har Norli adgang til alle RackPeoples kompetencer i deres daglige arbejde med IT. Det er RackPeople, der sørger for at alles maskiner kører, at kontornetværket er oppe og uden sikkerhedsbrud, og at der bliver skiftet hardware (PCer, telefoner, printere etc.) ud løbende, når noget bliver slidt op.
“Vores samarbejde med RackPeople fungerer rigtig godt for os. Vi arbejder med så mange systemer, og hvis vi selv skulle håndtere dem alle, ville det være nødvendigt med en meget stor intern IT-afdeling. I stedet har vi RackPeople,” kommenterer Kristina Løvstedt Lund, IT Direktør ved Norli.
Norli har en fast tilknyttet RackPeople-mand, Kasper, der har sin gang hos Norli to dage om ugen.
RackPeople – meget mere end HIT
“Det er også RackPeople, der står for alt teknisk onboarding, hvis der starter en ny medarbejder,” siger Kiss Aagaard, IT Operations Service Manager hos Norli.
“De sætter computeren op, sørger for der er de rigtige programmer på, at den nyansatte har de rigtige adgange, og at vedkommende får en telefon, der er koblet sammen med vores systemer og så videre. De skriver endda et pænt velkomstbrev, der følger med computeren. For det meste er der også en RackPeople-konsulent fysisk tilstede til at tage mod nye folk og løbe vores PC-setup igennem med dem. Det giver virkelig en følelse af nærvær, at de rent faktisk kommer gående ned af gangen og ikke bare sidder i den anden ende af røret et eller andet sted,” bemærker Kiss Aagaard.
RackPeople leverer et højt serviceniveau
“RackPeople tager et stort ansvar. De er hjemme i de systemer, vi bruger, og de kender vores brugere lige så godt, som vi gør. Det er sjældent, man får det serviceniveau, RackPeople leverer, når man outsourcer sin support. Det er vi virkelig taknemmelige for,” indskyder Kiss Aagaard.
“Derudover laver RackPeople alt muligt, der ikke er inkluderet i HIT-aftalen. Det er ret komplekse problemstillinger i nogle tilfælde. Der er det virkelig essentielt, at jeg bare kan ringe til RackPeople og få fat i en person, jeg kender, og som allerede kender vores setup så jeg ikke skal til at sætte en ny person ind i Norlis IT-struktur. Det sparer mig virkelig meget tid,” reflekterer Kiss Aagaard.
Kristina stemmer i og tilføjer:
“RackPeoples folk kan ofte problemløse og reflektere over eventuelle udfordringer, selvom de ligger udover vores HIT-abonnement og enten give os en løsning eller pege os i retning af nogen, der kan. Vi kræver ret meget af RackPeople i form af særlige arbejdsgange og månedlige rapporter, og de leverer uden at beklage sig. De er en meget vigtig samarbejdspartner.”
RackPeople leverede da ingen andre kunne
“Vi var i færd med at etablere vores IT-infrastruktur fra ‘scratch’ i forbindelse med en carve-out i 2022, på et tidspunkt, hvor det nærmest var umuligt at få nyt hardware,” fortæller Kristina Løvstedt Lund.
“Der var stadig en pandemi, der støjede, og det var nærmest umuligt at skaffe IT-komponenter pga. mangel på chips. Men på under 6 uger havde alle fået nye maskiner, og vi var oppe og køre på et nyt netværk med de løsninger, vi skulle bruge,” fortsætter hun.
“Hvor mange andre leverandører i branchen ikke kunne garantere de nødvendige leverancer, påtog RackPeople sig opgaven, så vi kunne nå de nødvendige deadlines – hvilket var utroligt vigtigt for os,” fastslår Kristina Løvstedt Lund.
Fleksible, åbne og indstillet på dialog
Norli har brug for en samarbejdspartner, der kan arbejde hurtigt og fleksibelt:
“Hvis vi ringer og siger, at det er en haster, så rykker de virkelig hurtigt – de er meget agile. Der tror jeg, det er godt, at RackPeople ikke er en kæmpe organisation, hvor man bliver sendt og rundt og rundt, indtil man får fat på den rigtige person,” siger Kiss Aagaard.
Det er især også kvaliteten af samarbejdet, Norli lægger vægt på.
“Jeg har prøvet at arbejde med rigtigt mange andre IT-leverandører, men jeg er særligt glad for vores samarbejde med RackPeople. De går den ekstra mil for os. Jeg er vant til at spørge ind til tingene, indtil jeg føler mig helt tryg. Der har RackPeople en virkelig god tilgang, og vi holder den gode tone uanset, hvor meget jeg spørger ind til detaljerne. RackPeople er utroligt dialogvillige. Vi kan åbent og ærligt have snakken om hvad, der er bedst for os som kunde og hvad, der er optimalt fra den tekniske vinkel,” afslutter Kiss Aagaard.
“Vi finder ud af tingene sammen.”